Sunday, June 6, 2010

kereNah

aku bangkit dari tidur... aku lihat jam di handphone aku yang bercalar-calat tu... hmmm jam dah pukul 2.30pm.... itu lah masa yang selalu aku bangun dari tidur jika pada malam tersebut aku tidu lewat..
aku bangun jer dari tidur tuk2 akak aku meletih soh buang sampah,,, huh bengang aku.. suare dah lah ngaring... ah bialah dye, aku malas nak cite pasal owang xkene-mengena ngan aku. o.O
hhhmm mcm ni jer lah, aku straits to the point,,, 5/7 ni aku dah mula masuk IPT...... huh jauh sial!!! kat pulau pinang sana.... humm au masok kat JAPAN-MaLAYSIA technical INSTITUTE
atau nama lain nyer JMTI dalam jurusan Diploma Kejuruteraan Komputer Sistem.....hihih hmmm ramai yang tak penah dengar pasal tempat ni,, aku pun sama dulu, tapi skang dah... hah tempat ni bukan swasta.... tapi kerajaan punyer... bawah jabatan tenaga manusia. tempat nilah yang selalu wat aku tidur lambat.sebab aku asik pikerkan pasal mcm mana care blajar dye lah, ape lah... almaklumlah, aku niken bekas budak skolah..mana lah tau benda suma nih... hmmm sebelum ni aku ada 2 pilihan, nak masok poli or JMTI ni,, hmmm aku pikir2 balik better aku pilih JMTi coz masa depan aku lagi terjamin...nak tau kenapa? sebab, JMTi tu,,, ble dah abis study. trus dapat kerja ...insyaallah... hmm lagi satu sebab aku pilih JMTi ni sebab jauh,,, nak tau? sebab nyer aku nak berdikari... aku nak uruskan diri aku sendiri. aku nak jadi lebih dan lebih matang... coz ramai owang di sekeliling au pikir au ni budak2.!!! sialan betol!..
hmmm aku berharap sangat lah tempat 2 sesuai ngan aku...

Wednesday, April 28, 2010

sains 4 2009 DALAM KENANGAN....!!!!

5 sains 4 2009
macam-macam jenis perangai ada yang ada dalam gambar ni.. ada yang sengal, bangang, sombong,ego,pemalu,blur,keibu-ibuan,gedik,bajet... tapi xbermakne aku xske diowang..malah lagi sayang pun ada ah... diowang ni slalu wat aku gelak... kadang2 tu ada ah gak wat aku bengang... sedangkan lidah lagi tergigit, ape pulak suami isteri...hmmm ehhh Budah sekelas..
 
ini cikgu Putih, guru kelas aku... dye comel owh... dalam kelas dye aja kami suma kimia...
hahh cikgu nih kadang-kadang garang, tapi slalu spoting..hahaah aku bawak handphone
bukan dye nak rampas... siap aku amek
gambar ngan cikgu skali....ish22... 
ape nak jadi?? hihihi




 budak cina sowang ni  Low Weng Fai...dye paling blur-blur manje kat dalam kelas aku..dye ni pemegang rekot Tak penah gelak kat dalam kelas selama 2 tahun berturut-turut...hah blakang 2 kristen n bani 



dalam gambar ni ada syafiq,atikah,alya
,syafiqah,azira,
syazana,fany,
afifi,amalina dan aku...
diowang ni
best ah!!!! 
(harap maaf jika gambar anda xada kat sini) 

Thursday, April 15, 2010

P 5 0 1 (PLKN-kem seri perkasa)



Tanggal 2 januari 2010.pada hari ini lah saat aku mula mengenali benda di sekeling aku yang aku tak pernah lalui. Aku ialah salah seorang daripada 20 ribu orang yang mengikuti program ini. Iaitu, Program Latihan Khidmat Negara,PLKN kumpulan 1 siri 7 2010...pada hari ini lah mulanya aku dapat mengenali budak-budak yang sebaya dengan aku.diorang datang daripada sepelusok negeri kat dalam Malaysia ini.

Sebelum aku dihantar ke kem PLKN, aku perlu melapor di pusat pendaftaran di park & ride,Putrajaya.. ramai gak budak-budak yang kene join program ini.macam-macam riaksi diorang wat.masing-masing wat kerja sendiri dan paling ramainya, yang buat muke Poyo. Dalam program ini aku di tempatkan di Kem Seri Perkasa,mantin,negeri sembilan. Aku mula bertolak ke kem tu pada pukul sebelas pagi..aku duduk dalam bas tu di belakang sekali. Dan di situlah aku kenal dengan kawan aku, iaitu denial(moy),wing,syahir,syafiq,madi,
azy,wan, jerman,yus abid.






Aku pendek kan citer,.
Setelah aku sampai ke kem tersebut, aku mula kagum melihat bangunan-bangunan di kem itu.bangunan nya sangat tersusun, lanskap yang cantik. Dan kebetulan pulak cuaca hari itu panas-panas manja…bukit bukau menghiasi di tepian kem itu…hmmm indah giler..
Dalam kem ini aku di masuk kan ke kompeni Charlie. Dan tempat penginapan aku selama 2bulan lebih ni kat dorm5 dan nombor loker P502… di sini lah tempat yang dapat aku mengenali kawan-kawan aku, hati budi diowang, perangai, tingkah laku…. Dalam dorm5 aku dapat mengenali lebih ramai budak. Iaitu.abid,azy,jawa,jerman,azizi,akmal,azri,azmi,ijam,meng,kecik,mok,hadi,faizal,openg,bayai,prakash,abu(hong),din,
nizam,rizal, talib….hah ini jer yang aku ingat……

selama aku di plkn ni, banyak aktiviti yang aku xpernah lalui… berkayak,menembak,menari,kawad, dan macam-macam lagi..banyak betol kenangan manis kat kem ni… kitowang makan sama-sama, walaupun lauk kering,,yaks xsedap!!! Kitowang mandi sama-sama,tidor sama-sama, solat berjemaah beramai-ramai. Yang paling kitowang xsetuju terutama budak lelaki ialah Botak.!! Oh tidak!!! Mahkota ku!!!...tapi ianya hanya sebentar…lama-lama kitowang biase ngan kepala botak..ringan jer rasa..hahaha

jadual aktiviti kem ni padat giler.!!! Hanya hari ahad jer yang kitowang dapat merasai ‘berehat’..memang best dapat bangun lambat…!!! Huuuuhhh

hari demi hari,,, kem ini hamper kepenghujungnya… kitowang sume rasa sayup je nak pisah…memang sedih aku nak tinggalkan kem ini.pada 9 mac 2010, ini lah tarikh terahir aku hidup dalam suasana kem PLKN. Sedihnya aku nak tinggal kan jurulatih kesayangan aku… cikgu hamzah, cikgu azman,cikgu sabtu,dan cikgu anuwar..diorang summer baik

Aku berharap dengan perpisahan aku ni padat memberi pengajaran bahawa, ‘hidup bersama-sama akan menyusulkan kenangan terindah’
Selamat tinggal PLKN
















































































video
**bukan buli ye



lagu ni paling femes mase zaman kem...