Thursday, April 15, 2010

P 5 0 1 (PLKN-kem seri perkasa)



Tanggal 2 januari 2010.pada hari ini lah saat aku mula mengenali benda di sekeling aku yang aku tak pernah lalui. Aku ialah salah seorang daripada 20 ribu orang yang mengikuti program ini. Iaitu, Program Latihan Khidmat Negara,PLKN kumpulan 1 siri 7 2010...pada hari ini lah mulanya aku dapat mengenali budak-budak yang sebaya dengan aku.diorang datang daripada sepelusok negeri kat dalam Malaysia ini.

Sebelum aku dihantar ke kem PLKN, aku perlu melapor di pusat pendaftaran di park & ride,Putrajaya.. ramai gak budak-budak yang kene join program ini.macam-macam riaksi diorang wat.masing-masing wat kerja sendiri dan paling ramainya, yang buat muke Poyo. Dalam program ini aku di tempatkan di Kem Seri Perkasa,mantin,negeri sembilan. Aku mula bertolak ke kem tu pada pukul sebelas pagi..aku duduk dalam bas tu di belakang sekali. Dan di situlah aku kenal dengan kawan aku, iaitu denial(moy),wing,syahir,syafiq,madi,
azy,wan, jerman,yus abid.






Aku pendek kan citer,.
Setelah aku sampai ke kem tersebut, aku mula kagum melihat bangunan-bangunan di kem itu.bangunan nya sangat tersusun, lanskap yang cantik. Dan kebetulan pulak cuaca hari itu panas-panas manja…bukit bukau menghiasi di tepian kem itu…hmmm indah giler..
Dalam kem ini aku di masuk kan ke kompeni Charlie. Dan tempat penginapan aku selama 2bulan lebih ni kat dorm5 dan nombor loker P502… di sini lah tempat yang dapat aku mengenali kawan-kawan aku, hati budi diowang, perangai, tingkah laku…. Dalam dorm5 aku dapat mengenali lebih ramai budak. Iaitu.abid,azy,jawa,jerman,azizi,akmal,azri,azmi,ijam,meng,kecik,mok,hadi,faizal,openg,bayai,prakash,abu(hong),din,
nizam,rizal, talib….hah ini jer yang aku ingat……

selama aku di plkn ni, banyak aktiviti yang aku xpernah lalui… berkayak,menembak,menari,kawad, dan macam-macam lagi..banyak betol kenangan manis kat kem ni… kitowang makan sama-sama, walaupun lauk kering,,yaks xsedap!!! Kitowang mandi sama-sama,tidor sama-sama, solat berjemaah beramai-ramai. Yang paling kitowang xsetuju terutama budak lelaki ialah Botak.!! Oh tidak!!! Mahkota ku!!!...tapi ianya hanya sebentar…lama-lama kitowang biase ngan kepala botak..ringan jer rasa..hahaha

jadual aktiviti kem ni padat giler.!!! Hanya hari ahad jer yang kitowang dapat merasai ‘berehat’..memang best dapat bangun lambat…!!! Huuuuhhh

hari demi hari,,, kem ini hamper kepenghujungnya… kitowang sume rasa sayup je nak pisah…memang sedih aku nak tinggalkan kem ini.pada 9 mac 2010, ini lah tarikh terahir aku hidup dalam suasana kem PLKN. Sedihnya aku nak tinggal kan jurulatih kesayangan aku… cikgu hamzah, cikgu azman,cikgu sabtu,dan cikgu anuwar..diorang summer baik

Aku berharap dengan perpisahan aku ni padat memberi pengajaran bahawa, ‘hidup bersama-sama akan menyusulkan kenangan terindah’
Selamat tinggal PLKN
















































































video
**bukan buli ye



lagu ni paling femes mase zaman kem...

1 comment:

  1. aina de mse kt park n ride putrajaya tue..
    npe kte xjmpe erk.?
    o.o

    ReplyDelete